A fekete hattyú, és ismét a skizofrénia kérdése

Hátööö... huh.
Először is azzal kezdeném, hogy hogyan "jutottam" a filmhez. Milyen órám is volt? Szociálpedagógia? Fene se emlékszik, viszont eddig -ami 2 órát jelent összesen, és ha ma nem lenne sportnap, amire influenza miatt NEM megyek...- hát, nem nagyon volt szó az óra anyagáról. Pontosabban ki lett osztva, hogy olvassunk el 3 könyvet. (Jó, csak majdnem.) A lényeg, hogy a tanárúr szeret sztorizgatni -mint én-, és egyik alkalommal -a 2ből- valahogy szóba kerültek filmek és könyvek, amik fogyatékosságot, vagy pszichés zavarokat mutatnak be. És ugye, mivel engem kifejezetten érdekel a skizofrénia, így eldöntöttem, hogy megnézem a Fekete hattyút... valamikor. Mert ugye, a "keményebb" filmeket és hasonlókat vagy fél évig kerülgetem.

Ami a filmről a véleményem... :/ Hát, nem vagyok hozzászokva a thrillerekhez. A Dororót is kb csukott szemmel néztem végig -nem, ez utóbbi nem igaz-, de azért elég meghatározó volt. És abban is biztos vagyok, hogy este kb össze fogom szrni magam, mert olyan sötét a koli,.. Igen, tudom, puhány vagyok :"D
Viszont ami tetszett, hogy elgondolkodtat. Hogy tulajdonképpen mi váltotta ki azt, hogy a hallucinációk egyre gyakrabban jöttek, és egyre ijesztőbbek lettek? Vagy pl. a lány tudta-e, hogy skizofrén? Mert ahogy írtam, meg olvastam... nem sokan tudnak róla, és az LSD-nek is hasonló hatása van. De maradjunk a skizofréniánál. A 3. kérdésem az volt a betegséghez kötötten, hogy az anyja miért nem tett semmit? Vagy másképp mondom: miért nem mondta el a lányának? Nos, lehet, hogy elmondta, de erről nincs szó a filmben. Az anya a hallucinációk és... vállvakarás után állandóan említi, hogy "a gyógyszer" hibája, és egyszer ki is mondja a lányának, hogy "beteg vagy!". 

Ami már kevésbé kapcsolódik ide, az az, hogy... basszus, nem lett volna mindenkinek egyszerűbb, ha a fehér és fekete hattyút nem egy személy játssza? Nem vagyok otthon a balettben, mivel sosem csináltam, így lehet, hogy hülyeségeket mondok. De hát, basszus...

Mindenesetre a másik dolog, amire nem számítottam... hát, hogy kb megközelíti a 18 karikát. -.- Na, ez az ára annak, ha kis naivan odaülsz a laptop elé filmet nézni. De ugye, kérdeztem Kankalin Mestert -akivel azóta össze vagyunk házasodva viccből-, és azt mondta: "áá, nem olyan gáz."

Ezt már akkor nem hittem el neki.

Egyébként, ha érdekel titeket, Videán megvan online, én is ott néztem a kolis wifin. (Letölteni ugye nem tudtam. -.-)

 

Tehát akkor, ennyi lenne mára. Remélem, tetszett a bejegyzés. Találkozunk legközelebb ;)