Örökbefogadás vs nevelőszülőség; avagy mit tanultam gyermekjogból

örökbefogadás, dillemma, Sherlock, idegbaj

Röviden így tudnám jellemezni a gyermekjog vizsga előtti hetet.

Csak hogy értsétek, miután rájöttem, hogy "basszus, már 20 vagyok", és "rajtam kívül itt mindenkinek van pasija -kivéve Firstlordnak... talán, neki még nincs... vagy már... hagyjuk-, az a gondolat is egyre inkább utat tört magának, hogy "úristen, mindjárt 80 vagyok, és tök egyedül fogok maradni!" És valljuk be, nem akarok az a tipikus macskás öreg néni lenni :"D
Hogy is mondjam... valahogy ha gyerekekkel foglalkozol, az fiatalon tart, legalábbis mentálisan egészen biztos. Ilyen esetben pedig mindegy az öröklés. 

Oké, látom, megint össze-vissza ugrálok a mondanivalómmal, gondolom, nem voltam világos :/

Szóval, röviden, tömören feladtam, hogy normális párkapcsolatban legyek -úristen, ez annyira sajnálkozásnak hangzik 0.0 -, és eldöntöttem, hogy innentől lesz*rom, nevelőszülő leszek. Tököm.

Épp erről beszélgettünk Sherlockkal, miközben valószínűleg a spar felé mentünk április végén, a 30 fokos melegben. 
Miért épp nevelőszülő? -kérdezhetnétek.- Mert a nevelőszülő csak 18 éves korig neveli a gyereket, pénzért, és egyszerre csak 6 gyerek lehet a sajátjaival együtt a háztartásban. Akkor most úgy ennek mi értelme?

Hát, Sherlock ugyanezt kérdezte. Azt válaszoltam, hogy azért, mert egyedül nehezen fogadsz örökbe. Konkrétan elég lehetetlen.

Persze, ezúttal Sherlocknak volt igaza -mint kiderült-, ugyanis nem kell férfi-nő ahhoz, hogy örökbe tudj fogadni (értsd: házastársi, élettársi viszony). Csak nehezebb egyedül, mert a gyerek érdekeit nézik... nos, reméljük.
Épp ezért pl Magyarországon a homoszexuális párok nem fogadhatnak örökbe. Csak ha egyedülállóként mutatkoznak be, CSAKHOGY még ha nagy nehezen meg is kapja az adott gyereket -persze a gyerek véleményét is figyelembe véve bizonyos kortól-, akkor is maximum 5 ÉVEN keresztül számon tartják őket.

Szóval, tény, nehéz eset.

Arról nem is beszélve, hogy örökbefoogadni 25 éves kortól lehet, és az örökbefogadó és örökbefogadott között minimum 16 év kell, hogy legyen, maximum 45. 

Ami nekem fura, az az, hogy nevelőszülő már 24 éves kortól lehet bárki, viszont itt minimum 18 év a korkülönbség. Értitek ezt?

Én se.

De nem vitatkozom, mert ugye, nem a jog a szakom. Szóval igazából ki is vagyok, hogy közbeszóljak? :)

 Nade, mindegy, igazából ez lényegében azoknak jó infó, akik gondolkodtak már ezen, mindenesetre sok szerencsét kívánok nekik is, és magamnak is.

Találkozunk a legközelebbi bejegyzésben! ;)